e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

En fin dag för ett farväl.

Publicerad 2013-09-26 23:01:27 i Allmänt,

Morgonen började med morgonjogg för mig och pappa T. Det var riktigt kallt, frosten bet tag i fingrar och kinder. Men solen värmde gott och efter en kilometer var det bara friskt och skönt. Vi sprang en klassisk bränderna tur; till Stampes och tillbaka. Mestadels på grusväg genom skog och åkermark. Precis innan vi vände hem fick vi syn på tre rådjur som stod och glodde och betade gräs i morgonsolen. Det blev några fartökningar på slutet för att få upp pulsen och känna på benen inför helgens äventyr på Lidingö. Knäna känns bättre men inte helt ok. Jag kommer att starta men vi får se om de tar mig i mål. Anledningen till att jag är hemma i Alfta är att i dag begravde vi min farmor Göta. Den närmaste släkten samlades i det lilla kapellet intill kyrkan i Alfta vid kl tio för att ta farväl av henne. Det var en mycket fin begravning med fin musik och sång. Efter samlades vi hemma hos oss på Bränderna för minnesstund. Det var en fin eftermiddag med släkten som man träffar alldeles för sällan. Mina kusiners söta barn gjorde att stämningen inte alls var sorgsen utan mer fyllt av glädje och skratt. När minnesstunden var klar så blev det en tupplur innan Jag, Hans, Sara och Kerstin körde söder ut. Vi struntade i motorvägen och körde Tidernas väg och stannade i Sandviken för middag. I morgon kommer mina föräldrar ner för att vara med mig under lidingöloppet. Jag har väldens bästa serviceteam. Och farmor hon hejar på mig hon med, det vet jag. 

Jag och farmor Göta julen 2012

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela