e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Upp och ner

Publicerad 2013-11-04 15:52:44 i Allmänt, löpning,

Helgen började bra med två lugna pass på lördagen en god middag och livemusik här på Koram.
Kvällens huvudatraktion var det Italiensk/thailändska bandet Leo o co. Line upen fortsatte med Jimmy Crasch, en 60 årig australiensare som sysslat med speedway, han sjög dock som en gud och gjorde Johnny Cash rättvisa.
Kvällen avslutades med att några Thailändska ungdomar mördade några Nirvana låtar, Kurt Kobain vrider sig i sin grav...
Thailänsk träskmark
 
Söndagen började på bästa sätt, sovmorgon samt att en annan gäst här på resorten skulle ta en tur till nationlaparken för att skåda fågel och jag fick följa med. Khao Sam Roi Yot betyder berget med trehundra toppar, och visst består största delen av parken av berg, men även ett stort sötvattenträsk. Det var dit vi begav oss för att skåda fågel. Tyvärr kunde vi inte åka ut till de byggda fågeltornen för att vägen var översvämmad. Men vi tog en båttur istället. På vägen hem stannade vi och åt en snabb sopplunch i själva Sam Roi Yoy by.
Väl tillbaka på hotellet började jag få ont i magen... och sen. Ja ni vet. Misstänkt matförgiftning. Inte på värsta viset som min far skulle ha sagt men obehagligt i alla fall. Jag fick skjtus till byns sjukstyga där vi hade tur att träffa traktens tandhygienist som tydligen hade helg jour. Jag fick vätskeersättning, smärtlidrade tabletter och antibiotika. Jag försökte förklara att jag nog inte behöver någon antibiotika då det troligtvis är en matförgiftning och om det inte går över inom de närmaste 48 timmarna så kommer jag tillbaka men det gick liksom inte fram.
Det blev en fortsat lungn dag o kväll på rummet med svt play som sällskap.
Jag känner mig helt ok. Lite risig i kistan om jag ska vara ärlig men annars pigg och som vanlgt.
I dag måndag så blev det också sovmorgon men efter som jag känner mig ok så blev ett lugnt eftermiddagspass med 4km gång till att börja med och sedan 6 km lätt löpning.
Känndes helt ok så vi får hoppas att det håller i sig!
 
Antal löpta kilometrar: 26
Antal antibiotika kurer utskrivna av tandhygienister: 1
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela