e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Open water

Publicerad 2013-11-01 14:20:30 i Allmänt,

Jag hade lite svårt att somna igår kväll, det gjorde det lite jobbigare att stiga upp idag. Men jag kom iväg på morgonjoggen en halvtimme "sent", om det nu finns någon tid att passa...
Stranden låg öde som på när på en kvinna som vallade sina kor en bit bort från min startpunkt. Kor på en strand, ingen mat och bara saltvatten att dricka....jag fick det inte att gå ihop. Men å andra sidan kanske dom också var på morgonjogg vad vet jag?
Det blev en lugn sväng på 6 km. Mitt knä som jag har haft problem medan sedan i början av september blir sakta men säkert bättre. Men i dag kändes det lite för mycket för att jag skulle låta det få ett till löppass på eftermiddagen. Vad skulle jag då hitta på? En lång sabbare promenad? paddla kajak, eller simma lite? Under frukosten och några timmar under en palm i skydd från solen fick beslutet mogna fram. En sallad till lunch och sedan ytterligare ett kapitel i boken. Sen stod det klart att det var simmningen som segrat ur den mentala brottningsmatch som försegott i långt bak i min hjärna medans mitt fokus har legat på hur det ska gå för Toru i Norwegian Wood.

Simma alltså. Öppen vatten, eller mer öppet hav...
Baddräkt, badmössa, glasögon och klocka på. Jag behövde ju inte oroa mig för att det skulle vara kallt i vattnet direkt. OK en halvtimme kan man väl kunna plaska runt utan att bli allt för trött. Jag har ju ingen teknik att tala om när det kommer till crawl. Jag försöker bara koncentrera mig på att slapna av och inte stressa fram rörelserna.
Efter som det är rätt långgrund vik jag befinner mig så fick jag ändå ta mig i all fall ca 100 meter ut från stranden. Och eftersom jag var själv så tänkte jag att det var bra att jag bottnar om jag skulle ta helt slut.
De första 200 var riktigt jobbiga innan man hittade tempo och vade sig vid vågorna. Sen började det kännas riktigt bra. Första 500 och jag tänkte nu vänder jag tillbaka. Kalsup! Fy fan va vidrigt det är med saltvatten. Host,fräs,saltvatten,slem och en liten bit av lunchen kändest det som åkte runt i en härlig soppa. Det här var inte roligt alls. Fötterna ner, andas. Få inte panik nu. Samlade mig och sedan började jag lungt om igen. Så fort man hittar det där flytet och man ligger rätt mot vågorna så är det riktigt skoj. Jag tror faktiskt inte att jag har orkat crawla en hel tusing förut fast det blev ett litet stopp. Men det här gav ju helt klart mersmak. och då inte på saltvatten.
Totalt antal löpta kilometrar: 6
Totalt antal liter saltvatten intagna: 1
 
Hörs Hej!
Den Thailänska gulfen består till 100% av havsvatten. Empirisk studie utförd
20131101 av undertecknad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela