e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Going south

Publicerad 2013-11-29 07:21:13 i Allmänt,

Då var den här, sista dagen här i Sam Roi Yod. Träningsdelen av denna resa är "över" nu börjar semestern.
På fyra veckor har det totalt blivit 38 pass och 340km löpta. Kroppen känns faktiskt helt ok. Känningarna jag hade av mitt löparknä är helt borta vilket känns otroligt skönt. Värmen gör väl sitt antar jag. Men jag har varit nogran med stretch och rörlighets övningar samt fått massage minst en gång i veckan. Det är ju enkelt att unna sig det när det kostar 60kr för en timmes helkroppsmassage. 
Om jag får möjlighet att åka på ett utlandsläger under nästa år kommer jag med stor samolikhet försöka komma tillbaka hit.
Nu blir första anhalt Hua Hin och ett besök på nattmarknaden. Sedan tar jag en nattbuss till Krabi som om allt går bra ska vara framme kl 06.00 i morgon lördag. Sedan vidare till Ao Nangh där jag kommer att sova en natt. Där efter blir det färja till Kho Phi Phi. Ett stort lågtryck har legat länge över den södra delen av Thailand och drabbat området med hårda vindar, regn och översvämningar och mer regn är att vänta. Men jag hoppas på det bästa och gläds med att jag får bra löparvädet på Phi Phi.
Ha det gott!
Soluppgång i Sam Roi Yod
After run!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela