e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Nio mil för en pannkaka!

Publicerad 2013-07-15 19:16:38 i Allmänt, Cykel,

Min familj är lite som den är. Vi fick för oss idén att cykla alt åka rullskidor till Svabensverk och fika på Bockahästens Pannkakshus. Sagt o gjort så bar Dr T iväg kl. 09 på rullskidor, 09 30 Broder H på sin mountain bike och kl. 10 jag o mamma B på våra landsvägs hojar. Motvinden söder ut på riksväg 50 fick minnen från Vätternrundan att dyka upp i huvudet. Men solen sken och vi trampade på. Det tog ca två och en halv timme att avverka de dryga 45 km till Svabensverk. Där fikades det fläskpannkaka med lingon samt en pannkaka med grädde o hjortron sylt. Det var ljuvligt gott. Sedan var det bara att hoppa upp på Mads igen för att trampa hemåt. Fast först blev det en liten sväng på 150m längre söderut, bara för att korsa landskapsgränsen till Dalarna, en annan fix idé inom klanen Ollonen. Nu med vinden i ryggen så skulle det gå fort hem. Jag drog i väg och tyckte att mamma B inte borde tappa så mycket ner för backarna då hon rullar snabbare än mig. Jag och H vänder om och är lite halvt orolig att hon kört omkull men det visade sig att hon fått punktering. Det var dock snabbt fixat och vi rullade på mot Alfta. Vid fyra-tiden rullade vi in på gårdsplanen på Bränderna och kunde njuta av en AB, after bike i solen med en kall öl. Då visade GPS:n på 94.37 km. Kanske lite långt för en pannkaka? Inte för familjen Ollonen

Familjens stall av Cannondales, Styggbo, där bor det bara styggt fölk!?, AB istället för AW

 
 

Kommentarer

Postat av: Broder H

Publicerad 2013-07-16 07:53:20

Det var en rolig tur! Kan lova att jag har härlig träningsvärk idag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela