e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Ban o gräslöpning och bad

Publicerad 2013-07-16 23:39:52 i Allmänt, löpning,

Dagens träning utfördes på Sävstaås idrottsplats i Bollnäs. Det var länge sedan jag kört något riktigt banpass, så jag tänkte mer gräs än bana. Så det blev ett lite blandat pass. Uppvärmning på gräs, lätt jogg med avslutande löpskolning och stegringslopp. Huvuddelen av passet bestod av korta snabba intervaller på gräs med kort vila. Diagonalt på fotbollsplanen, jogga kortsidan, diagonal över etc. Ca 12 min sedan paus 2min och sedan 12 min igen. Hög puls som kanske kom ner 10-15 slag på de korta jogg pauserna. Avslutningsvis körde jag 2 st 200m lopp snabbt. Det kändes hyggligt för en långdistansare som mig. Men det saknas en del snabbhets tränig för att komma ner på de tiderna man sprang på som ung =)

Efter träningen åkte vi till Bolletjän för bad och picknik med en gäng från klubben. Solen sken med det blåste så det blev inget längre bad. Men en trevlig stund där det snackades Triathlon tävling i Undersvik i morgon, Trogstaloppet på torsdag och träningslägret i Norge som börjar på fredag, Jag längtar!

 Skönt gäng vid Bolletjärn Bollnäs, In action!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela