e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Planering Keb Artic Run

Publicerad 2014-07-07 22:57:00 i Allmänt, löpning,

Då var äntligen värmen här. Sommar har det tydligen varit ett tag men  det har man ju inte riktigt märkt av förutom de senaste dagarna. I kväll blev det ett svettigt pass "runt högarna" la på någon sväng så jag fivk ihop en mil i den sköna kvällen.
Passet blev eldprovet för mina nya solglasögon. Vi i Mantra Sport fick erbjudande om att köpa special designade XKross solglasögon och jag tackade inte nej till ett par av våra egna team glasögon. Dom är verkligen super bra. Fast det var varmt och jag svettades ordentligt så immade inte glasen och sedan sitter de fast ordentligt utan att knappt kännas. Är sjukt nöjd!
Sommar, sol och löpning!
 Team Mantra Sport
 
De ny glasögorna kommer att stå på helgens packlista. På torsdag åker jag till Kiruna för första gången och ska äntligen få uppleva Kebnekaise fjällen. 
På lördag går Keb Artic Run, en fjällmara runt kebnekajse massivet. Ska bli riktigt kul. Även om det är en mara så går det inte att jämföra med någon annan mara man sprungit tidigare då man under de 42 även ska klara 1300 höjd meter. Jag har sprungit i fjällen förr men det här blir något helt nytt. Att fjolårs segrartiden var 4.49 säger en hel del om hur den här dagen kommer att spenderas. Det kommer att bli en riktig utmaning som jag ser mycket fram emot.
Nu sitter jag med den sista planeringen inför helgen, det blir en hel del olika färd medel har jag kommit fram till.
Tåg-flyg-buss-vandring-båt-vandring-springa-helikoper-buss-flyg-tåg
En sak som är säker är att jag kommer vara ett äventyr rikare när den här veckan är slut!
 
Ha det fint!
 
/EKO
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela