e.k.o.running.blogg

Feet don't fail me now. Take me to the finish line.

Värme sand och hunger

Publicerad 2013-11-14 15:52:00 i Allmänt,

Jag är trött och hungrig hela tiden och det är sand överallt, men annars är det bra. Kroppen håller på att vänja sig vid värmen och träningsmängden. Det har vart en tuff start på veckan. Träningsmängden är ungefär som förra veckan och det märks att kroppen behöver energi, det känns som att jag knappt hinner borstatänderna efter frukosten innan jag vill äta igen. Som tur är finns det en lite kiosk längre ner på gatan som säljer lite frukt och diverse. I fredags åkte gruppen med danskar som bor här på hotellet in till Hua Hin för att shoppa lite och jag passade på att följa med. Jag provianterade lite, bokade bussbiljett till Krabi i slutet av månaden och passade på att äta lite hummer till lunch.

Natten tills just i fredags så drog det in ett ordentligt regnväder. Det var ungefär samtidigt som orkanen Hiyian drabbade Filippinerna. Här klarade vi oss med lite lätta översvämningar och några om kulblåsta träd och hustak.

Det kom lite vatten...
Vädret efter regnvädret har varit jättefint och på mornarna så har havet legat nästan spegelblangt här utan för. Så igår blev det ett simpass på eftermiddagen.

Då det inte blev någon grott utflykt i fredags så jag kommer att göra ett nytt försök i morgon. Hoppas jag kommer väg för nu oskar det rejält här och fiskarna pratar om ett nytt regnväder som är på gång. Den som lever får se.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

e.k.o.running

Ella Kristina Ollonen. Jag skulle kalla mig själv löpare med många järn i elden. Sedan jag 2012 gjorde en klassiker, så har det blivit mer av både cykel och skidåkning. Men det är löpningen jag brinner för, framför allt marathon. Denna blogg är om mig och min träning, mitt liv och mina äventyr och dom jag delar dem med. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela